Ролята на ХОРЕКА и хотелиерството в ежедневието
HoReCa индустрията е не само важен елемент от икономическа гледна точка, но и важен ориентир в приноса към културното развитие и обществото като цяло. Сферата на гостоприемството като цяло представлява една от основите на европейското общество и цивилизация, като баровете, кафенетата, ресторантите са места за срещи и забавления, но също така и за вдъхновение и разширяване на социалните кръгове, както за туристите, така и за местните жители. И за двете категории HoReCa е средство, което носи стойност на радостта от живота.
Последните години вече показват нарастваща тенденция за хранене извън дома, за голяма част от общите потребители. Някои проучвания показват, че поне в Европа около 25% от сервираните ястия се приемат в заведения, специфични за въпросната област, 50% в офиса или на работното място и повече от 25% в училище или университет.
В същото време Европейският съюз остава основната дестинация за туристите в световен мащаб, факт, който значително допринася за положението с работните места в сферата на HoReCa, но също така и за развитието на различни региони. Въпреки това, една от основните характеристики, свързани с туристическите дейности, е високата степен на еластичност на търсенето, която може да се увеличи или намали много по-лесно, отколкото в случая на други продукти или услуги.
Ето защо трябва да се помни, че търсенето на услуги в тази област може да намалее много по-бързо от намаляването на доходите на потребителите по време на икономическа криза или политическа, военна или здравна несигурност.
Технологията е друг фактор, който може да наложи тенденция в тази област. По този начин HoReCa бизнесът се премести в дигиталната ера, или използвайки услуги на трети страни от областта на онлайн платформите за доставка до дома, или използвайки свои собствени платформи и системи за доставка, които им позволяват да избегнат плащането на прекомерните такси на първите. Със сигурност може да се каже, че броят на ресторантите, които се записват в различни платформи от този тип, расте бързо.
В същото време конкуренцията от големите търговски вериги, които предлагат готвени храни и напитки от собствените си магазини, става все по-ожесточена, а малките кафенета или заведенията за бързо хранене, най-простите бизнес форми на HoReCa, са особено уязвими от тези заплахи , какъвто е случаят с пазара на доставки.
Някои ресторанти се адаптираха и отвориха собствени онлайн магазини, чрез които предлагат домашни продукти в пакетиран вид. По същия начин много кафенета все повече избират да се развиват онлайн, където предлагането е много по-разнообразно от това, което може да се консумира в специалното пространство. Допълнителни продукти, като екзотични асортименти от кафе, специални капсули, чайове или сладкарски изделия, са само част от примерите за продукти, които вече се продават чрез приложенията и онлайн магазините на заведения, които традиционно са част от сферата на гостоприемството. .